3 Nisan 2015 Cuma

Logo Tasarım

Logo tasarımı herhangi bir firmanın, ürünün ya da kurumun dış görünüşü anlamına gelen  harf ve resimlerle sembolleştirilen kavramlar bütünü için yapılan çalışmadır. Taşıdığı anlamlarla markanın görünen yüzü olur ve onu temsil eder. Bu sebeple çalışma yapılırken belirli kriterlere sahip olmalıdır.
Logo tasarımı yapılırken öncelikle amaç belirlenmelidir. Örneğin; bisiklet işi yapan bir firmanın logosuna bisiklet ile ilgili görseller koymak gerekir. Çalışılan firmanın özelliklerini yansıtacak ve yaptığı hizmet ile ilişkili olacak tasarımlar yapılmalıdır.
Profesyonel bir logo tasarımında öncelikle izlenmesi gereken yollar vardır.
  1. Süreç: Bilgi ve fikir alışverişinde bulunulmalı.
  2. Araştırma: Kurumun ihtiyacı olan çözümleri üretmeli.
  3. Referans: Logo tasarımları ve trendleri yakından takip ederek kendine referans sağlamalı.
  4. Konsept ve Yaratıcılık: Yeni konseptler ve tasarımlar bulmak için hırslı ve araştırmacı olmalı.
  5. Yansıma: Fikrin olgunlaşma sürecini izlemeli.
  6. Sunum: Olumlu ya da olumsuz tepkileri gözlemlemek için sunum yapılıp çevrenin fikri alınmalı.
Kurumsal kimlik oluşturmada en önemli rolü logo tasarımları oynar. Kurumun özelliklerini yansıtması açısından dikkat edilmesi gereken projelerin bu ayağında uzman bir kadronun özgün çalışmalar ile şirketin, ürünün ya da firmanın temsil edilmesi gerekir.
Profesyonel bir logonun sahip olması gereken özellikler:
  • Amaca uygun olmalıdır.
  • Özgün olmalıdır. Kişisel bir yaratım ürünüdür.
  • İlgi çekici olmalıdır. Dikkat çekici bir tasarıma sahip ve diğer logolardan ayırt edilecek özellikleri bünyesinde barındırmalıdır.
  • Sade ve yalın bir tasarım içermelidir. Göz yormaması gerekir.
  • Akılda kalıcı olmalıdır.
  • Karışık ve anlaşılmaz olmamalıdır. Verilmek istenen mesajı kısa ve öz olarak aktarmalıdır.
  • Yazı ve şekillerin bir arada kullanılması ile oluşturulmalıdır.
  • Kuruma ait renkler, şekiller ve içerikler kullanılmalıdır.
  • İnce ayrıntılı olmalı ve iyi analiz edilmelidir.
  • Profesyonelliği ön plana çıkarmalıdır.
  • Markaya uygun font seçimi yapılmalı.
  • Tasarımcının değil kurumun özellikleri öne çıkarılmalıdır.
  • Kalıplaşmış semboller kullanılabilir.
  • İsim ya da firmanın baş harflerinden yararlanılabilir.
  • Yeniliğe açık ve değiştirilebilir olmalıdır.
  • Her ölçüde ve düzeyde okunabilir olmalıdır.
  • Kopya içerik taşımamalıdır.
  • Hatırlanabilir olmalıdır. Herhangi bir ihtiyaç dâhilinde akla gelici olması kurumun menfaatinedir.
Kaliteli bir Logo tasarımı firmanızı ve sizi layıkıyla taşıyabilmelidir. Bu hizmete her firmanın ihtiyacı vardır. Bütün başarılı firmalar profesyonel bir tasarımı hak etmektedir. Bu hizmetler çerçevesinde sizler için bu alanda kendini ispatlamış firmaların iletişim bilgilerini listeler halinde sıraladık.
Siz de adınızdan söz ettirmek ve kurumsallıkta bir adım daha önde olmak için kaliteli ve şirketinizin politikasını yansıtacak tasarım yaptırmak için geç kalmamalısınız.