12 Mayıs 2015 Salı

Google Glass İçin Sizin Nasıl Bir Fikriniz Olurdu?


dir Google’ın Gözlük şeklinde çıkaracağı cihazı ile ilgili haberleri okumaktayız. Hatta Twiter’da son zamanlarda #ifihadglass etiketiyle yaygınlaşmış bir yarışma sürdürüldü. Birçok teknoloji aşığı Google Glass sahibi olabilmek için en yaratıcı en uç fikirlerini #ifihadglass etiketiyle paylaştı.
Stanford doktora öğrencisi Andrej Karpathy Twitter‘ın uygulama programlama arayüzünü (API) kullanarak Google Glass’ı (Google’ın yeni ürettiği cihaz) deneyecek 4.000 kazananın listesini yapmaya çalıştı. Google hala Gözlüğü kazanan son isimleri açıklamadı.
Teknolojik gelişmeleri sıkı takip edenler bilirler, Big G geçtiğimiz hafta #ifihadglass etikenden satış kampanyası ile ilgili kazananlara sürekli bildirimler göndermekle meşguldü. İşin aslı kazananlar gerçekten de bedava birGoogle Glass sahibi olamayacak. Onun yerine 1.500 dolar ödeyerek Google’ ın ileri görüntü harikası gözlük sahiplerinden biri olacaklar. Bu büyük bir kumar gibi görünüyor. Google yaptığı yarışmada Glass cihazını yaymayı, bu fikri insanlar tarafından kabul edilir hale getirmeyi amaçladı. Çünkü bu teknoloji yeni olduğu kadar farklı ve belki de normal karşılanabilmesi için zamana ihtiyaç olabilirdi. Tüm bunları düşünen Google yarışmasıyla gerçekten de başarılı oldu.
Twitter’ın listesindeki başarılı adların aralarında ünlü isimlerde var. Mesela eski başkan Newt Gingrich “onu hayvanat bahçesinden müzelere götürüp hem hayvan resimlerini hem de fosilleri paylaşmak için kullanırdım” sözleriyle liste başlarında yerini almış. Elektronik şarkıcı ve söz yazarı Imogen Heap“ 3D müzik yapımında bana yardım etmesi için onu eldivenlerimle birleştirirdim” diyor.
Tahmin ettiğiniz gibi, kazanalar listesi spor aktivitelerini, sanatlarını, gösterilerini, müziklerini ve daha fazlasını çekmek isteyen göstericiler ile dolu. Aynı zamanda da birkaç tane de pazarlama tipi söz konusu. Mesela bu gelişmenin markaları ve pazarı nasıl değiştirdiğini öğrenip yazmayı vaat edenler gibi.
Ama daha da ilginci Gözlük için uygulama geliştirenlerden geliyor. Bu ayın ilk zamanlarında Google Gmail gibi birkaç Glass uygulamasını denedi. Sonuçta, iki seçenek var; diğer platformlarda henüz yapılmamış olan uygulamalarına bağlı olarak, Glass ya hızını alıp gidecek ya da ortadan kaybolacak.
Glass kazananlarının vaat ettiği bazı uygulamalardan bahsedelim. Şu an yapılan kayıtın ötesinde bir kayıt imkanı, birinci gözden yayın akışı ve Glass uygulamaları için temalar çoktan yapılıyor bile.
Eğitim, sağlık, ulaşılabilirlik, ve güvelik uygulamaları gibi fikirler önde gelenlerden. Yine de unutmamalıyız ki bu fikirler henüz Glass ile tanışmadan ortaya atıldı.
Oklar Google Glass’ın zenginleştirilmiş gerçekliğin (AR) yükseldiği bir teknoloji harikası olacağını gösteriyor.Hem hands-free bir cihaz hem de doğal bir görüntüye sahip. Şu anda piyasadaki akıllı telefon ve tabletlerde, zenginleştirilmiş gerçeklik (AR) küçük bir yutturmaca gibi kalıyor çünkü kullanıcılar iyi görebilmek için cihazları yukarı kaldırmak zorunda kalıyorlar. O şekilde durmaları ve cihazı kullanma süreleri limitlidir. Bir gözlük şeklinde olan Google Glass onlar gibi dezavantajlara sahip değil.
Ortaya atılmış fikirlerin bazıları aşağıda sıralı:
  • Glass ve Adroid’in ortak çalıştığı yeni bir alışveriş uygulaması.
  • Sevdiklerimle seyahat ederken iletişim kurabilmek için güzel bir uygulama yapardım.
  • Yayınlar için yenilikçi uygulamalar geliştirirdim.
  • Kullanıcılar için sağlık ve ilaçlar ile ilgili bir uygulama geliştirirdim.
  • İnsanlara karbon izlerinin ne kadar olduğunu gösteren bir uygulama yapardım.
  • Size hızınızı, mesafe ve kaloriyi gösteren bir kayak uygulaması yapardım.
  • Eğitim ile ilgili bir uygulama.
  • Alış-veriş yapanlar için bir uygulama yapardım.
  • Tekrar oynatılabilecek kayıtları kullanabileceğimiz ve neyin nerede olduğun bize hatırlamaya yarayan bir uygulama yapardım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder